Voordelen

Organisaties die de accreditatieprocedure hebben doorlopen, profiteren van de betrouwbare uitstraling die het DDMA Privacy Waarborg biedt. Iedereen kan zien dat u zorgvuldig omgaat met persoonsgegevens en de privacyregels respecteert.

Als bureau betekent dit dat u met het Privacy Waarborg kunt laten zien dat u zorgvuldig omgaat met persoonsgegevens én u kunt bewijzen dat u de kennis in huis heeft. Veel adverteerders nemen het niveau van de privacykennis mee in de keuze voor een partij om mee samen te werken. Als adverteerder kunt u het Privacy Waarborg inzetten om bedrijfsprocessen te controleren en te verbeteren. Het Privacy Waarborg is een middel om aan de Raad van Bestuur en de directie duidelijk te maken dat de organisatie langs de privacylat is gelegd en hoe goed alles geregeld is qua compliance en security.

De check kijkt naar de beveiliging van je marketingdatabase, zowel online als offline, van ingang tot uitgang. De uitkomst geeft je inzicht en verschaft een mooie momentopname van waar je als organisatie staat en wat je kan verbeteren.” – Air Miles

We zijn ontzettend blij met het gouden keurmerk. Privacy en security zit in het DNA van KPN. We gaan dan ook zorgvuldig met klantgegevens om. Dit keurmerk helpt onze klanten begrijpen dat wij de juiste maatregelen nemen om hun data goed te beveiligen. Iedere uitleg en bevestiging helpt daarbij.” – KPN

DDMA-lidmaatschap

Organisaties met het DDMA Privacy Waarborg worden ook direct lid van de branchevereniging voor data en marketing, DDMA. Dat betekent dat u profiteert van gratis juridisch advies en kosteloze afhandeling van consumentengeschillen. Ook krijgt u toegang tot kennisbijeenkomsten en een netwerk van ruim 300 Nederlandse organisaties, variërend van Nuon tot War Child en van KLM tot Relay42.