Sports Alliance

Sports Alliane is gerechtigd het Privacy Waarborg te voeren en heeft beveiligingslabel Zilver gehaald voor de security-check. 

Wat houdt het keurmerk in

Door een terugkerende audit van de gegevensverwerking, kijkt branchevereniging DDMA of organisaties de geldende wet- en regelgeving gericht op het beschermen van persoonsgegevens respecteren. Als een organisatie het Waarborg voert, betekent dat ze gecontroleerd zijn of ze privacywetgeving in acht nemen en transparant omgaan met persoonsgegevens. Indien u denkt dat dit niet het geval is kunt u op deze website kosteloos een klacht indienen of vraag stellen.

Twee varianten van het Privacy Waarborg

Vanaf mei 2018 worden nieuwe privacyregels van kracht (onder de noemer Algemene Verordening Gegevensbescherming), daarom maakt DDMA gebruik van twee varianten van het Waarborg:

Gebaseerd op de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), de Telecommunicatiewet en zelfreguleringscodes.

Op basis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Telecommunicatiewet en zelfreguleringscodes.

Organisaties die al het Waarborg op basis van de Wbp voeren, worden opnieuw uitgenodigd voor de audit van het Waarborg op basis van de AVG.

Security-check

Sports Alliance heeft met succes de Privacy Waarborg Security Check doorlopen. Haar organisatorische informatiebeveiliging is geaccrediteerd met het beveiligingslabel Zilver. Sports Alliance heeft informatiebeveiliging geborgd binnen de organisatie en beleid gedefinieerd met betrekking tot operationele processen, toegangsbeheer en good governance, ook in relatie tot opdrachtgevers.

Over het bedrijf

Sports Alliance, opgericht in 2002 met het idee om op basis van data de relatie tussen de fan en de organisatie van bijvoorbeeld een voetbalclub te onderhouden, verbeteren en professionaliseren. En met succes, na 15 jaar bedienen we meer dan 100 sportclubs in Europa, in o.a. Engeland, Nederland, België en Spanje. Sports Alliance lost de grootste uitdaging op van elke (sport)marketeer, namelijk het samenbrengen, ontsluiten en optimaal benutten van alle beschikbare databronnen (van ticketing tot cashless) binnen een organisatie. Dat is de kracht van de Sports Alliance oplossingen. De oplossingen variëren van het kunnen uitvoeren van persoonlijke campagnes via onze Marketing Console tot CRM en Single Sign On, met als gemeenschappelijke deler, data.

Alle bedrijven