Artefact

Artefact is gerechtigd het Privacy Waarborg te voeren en heeft beveiligingslabel Zilver gehaald voor de security-check.

PW_logo_Eu_donkerGrijs

Wat houdt het keurmerk in

Door een terugkerende audit van de gegevensverwerking, kijkt branchevereniging DDMA of organisaties de geldende wet- en regelgeving gericht op het beschermen van persoonsgegevens respecteren. Als een organisatie het Waarborg voert, betekent dat ze gecontroleerd zijn of ze privacywetgeving in acht nemen en transparant omgaan met persoonsgegevens. Indien u denkt dat dit niet het geval is kunt u op deze website kosteloos een klacht indienen of vraag stellen.

Twee varianten van het Privacy Waarborg

Vanaf mei 2018 worden nieuwe privacyregels van kracht (onder de noemer Algemene Verordening Gegevensbescherming), daarom maakt DDMA gebruik van twee varianten van het Waarborg:

Gebaseerd op de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), de Telecommunicatiewet en zelfreguleringscodes.

Op basis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Telecommunicatiewet en zelfreguleringscodes.

Organisaties die al het Waarborg op basis van de Wbp voeren, worden opnieuw uitgenodigd voor de audit van het Waarborg op basis van de AVG.

Security-check

Artefact heeft met succes de Privacy Waarborg Security Check doorlopen. Haar organisatorische informatiebeveiliging is geaccrediteerd met het beveiligingslabel Zilver. Artefact heeft informatiebeveiliging geborgd binnen de organisatie en beleid gedefinieerd met betrekking tot operationele processen, toegangsbeheer en good governance.

Over het bedrijf

Artefact (voorheen in Nederland actief als metapeople) is een technologie-gedreven marketingbureau dat zich kenmerkt door de langverwachte versmelting van marketing en engineering. Artefact werkt voor bekende merken en organisaties als AccorHotels, Orange, Estee Lauder, Groupe SEB, Corendon, Euromaster, Emirates en Belvilla en staat in Parijs aan de beurs genoteerd. Artefact is actief in 17 landen met ruim 25 kantoren en meer dan 1000 consultants. Artefact biedt een unieke combinatie van drie services: Data consulting, Digital Marketing Expertise en Technology Development (Big Data & Artificial Intelligence). In 2017 is Artefact uitgeroepen tot meest innovatieve bureau. Samen met twee lokale merken, metapeople in Duitsland en 4Ps in het Verenigd Koninkrijk, vormt Artefact een van de grootste onafhankelijke internationale marketingbureaus.

Alle bedrijven